-
Doorgaans verkeerde focus
In het streven naar kwaliteit, effectiviteit en weerbaarheid richten organisaties zich veelal op het optimaliseren van hun (werk)processen. Of dit nu LEAN, Six Sigma, Agile o.i.d. wordt genoemd; allen hebben een primaire focus op het zo goed mogelijk inrichten van een of meerdere werkwijzen.
Deze aanpak is geheel begrijpelijk. Aan processen -en hun verwachte voordelen- kunnen we immers rekenen en spelen met variabelen waardoor we ons ‘in control’ voelen. Waarom leveren deze methodieken op zichzelf staand dan nu echter zelden op wat we hopen? Wat is de reden dat goedbedoelde ideeën al snel vervallen tot ‘verplichte nummertjes’ voor medewerkers? De methodiek was toch bijkans waterdicht?
-
Onze oplossing: People Analytics
Bij UP geloven we dat enkel het hebben van goede processen -hoewel een heel goed begin- niet voldoende is voor succes. Daarom hebben wij ons gespecialiseerd in het cruciale tweede element dat organisaties helpt daadwerkelijk hun doelstelling te bereiken: mensen. Mensen; voor velen een moeilijk te doorgronden onderwerp. De meeste organisaties, hoewel zo data-driven en feitelijk onderbouwd qua processen, maken keuzes omtrent mensen veelal slechts op basis van persoonlijke ervaringen en onderbuikgevoelens.
Wij brengen de gefundeerde inzichten en verrassende voorspelbaarheid van processen nu naar het spectrum van mensen. Dit doen wij door middel van onze zelfontwikkelde kernvaardigheid ‘People Analytics’: het lezen en doorgronden van mensen om hiermee succesvol gedrag en capaciteit te voorspellen, beoordelen en bijsturen. Hiermee verschaffen wij op een wetenschappelijk onderbouwde manier een uniek inzicht in mensen om zo zorg te dragen voor o.a. de best mogelijke persoonlijke ontwikkeling, samenwerking, teamsamenstelling, organizational capabilities, aanname- en promotiebeleid, verzuimpreventie, weerbaarheid en vitaliteit.
Ben jij klaar om het allerbeste uit jezelf en jouw mensen te gaan halen?